Egy friss látásmód: Freshwatching

Dr. Deák Csaba | az innováció üzletág szakmai mentora

Dr. Deák Csaba | az innováció üzletág szakmai mentora

Használhatjuk-e más vállalat üzleti modelljét az cégünk üzleti modell innovációjának elindításához? Meríthetünk-e ötleteket akár iparágban mükődő vállalatok üzleti modelljeiből? A Freshwatching technikája éppen erre épül. A Freshwatching segítségével átvehetjük más vállalatok üzleti modelljének kisebb vagy nagyobb részét, hogy új elemekkel fejleszthessük saját üzleti modellünket.

A bázis: Business Model Canvas

Sokféle módon lehet használni egy Business Model Canvast (üzleti modell vászon). Általában azért alkalmazzuk ezt az eszközt, hogy egyrészről mi magunk jobban átgondoljuk a fejlesztési javaslatainkat, másrészről könnyebben el tudjuk magyarázni a vállalat vezetésének vagy potenciális befektetőknek fejlesztési javaslatainkat. Talán nem gondoljuk, de a üzleti modell vászon is hatékony eszköz lehet a kreatív ötletek serkentésére, megfogalmazására. A Freshwatching esetében a vászon adja a kiindulást.

Friss ötletek akár más iparágból

A Freshwatching eszközét Hollandiában használták először. Arra épül, hogy kombinálja az adott vállalakozás üzleti modelljét más cég vagy cégek üzleti modelljével. Ezek a cégek gyakran más iparágban tevékenykednek. Nem csupán a termékeket vagy a folyamatokat vizsgáljuk, hanem a teljes üzleti modellek különböző összetevőit mélyebben elemezzük. A Freshwatching eszköz előnyei:· Ihletet ad innovatív ötletek megfogalmazásához, üzleti modellek tervezéséhez.· Segít új divergens ötletek előállításában, különösen akkor, ha csapatunkkal együtt más iparágban működő vállalkozásokat vizsgálunk meg.· A különböző modellek elemeinek kombinálása nagyobb esélyt ad az áttörés elérésére.

 

 

Forrás:

Deák Csaba: Innováció: Az alkotás útja. Egy friss látásmód: Freshwatching. Az eredeti cikk elérhető: https://www.innovaciokonyv.hu/l/egy-friss-latasmod-freshwatching/