
Innovációs maraton
„SOHA ENNYI ENERGIÁT NEM SZÁNTUNK AZ INNOVÁCIÓRA.”
Nagy méretű szervezetek a munkatársak ötleteit csak szervezett módon és megfelelő körülményeket biztosítva tudják a fejlesztés eszközévé tenni. A start up-ra jellemző agilis viselkedést kell megvalósítani nagyvállalati környezetben.
Kihívás:
A Knorr-Bremsevasúti üzletágának vezetése célul tűzte ki, hogy fejlessze a budapesti mérnöksége innovációs képességét. A legfőbb törekvése az volt, hogy a szervezeten belül erősödjön az innovációs kultúra: váljon alapvetéssé a bevonó, támogató, együttműködő attitűd. Egy ilyen inspiráló légkörben mindenki megoszthatja az ötleteit, motiválttá válik, hogy ezt meg is tegye, valamint teret kap a kísérletezés, a próbálkozás, sőt a hibázás lehetősége is. Mindez pedig valódi, újító ötleteket, közös örömöket eredményez.
A megfogalmazott célok eléréséhez, megvalósításához a Knorr-BremseBudapest a Human Telex Consulting tanácsadói csapatát kérte fel.
Human Telex Consulting megoldása – Innovációs Maraton:
A program központi eleme egy innovációs verseny volt, melyen a mérnökség mind a 250 munkatársa részt vett 15 csapatra bontva.Az Innovációs Maraton sikerének zálogaa verseny előkészítése és a folyamat támogatásavolt. Megalapozásként hálózatkutatási módszertannal kerestük meg az innováció kulcsembereit – az ötletgyárosokat és a maraton támogató vezetőit. A továbbiak folyamán a vezetőket felkészítettük,majd a program során mindvégig támogattuk őket.
A verseny első fázisában az ötletelés a Be-novative rendszerében zajlott. Ezt követően a csapatokat a Mini Business Case-ek elkészítésében és a prezentációkra való felkészülésben segítettük.
A program eredményeit, az ötleteket a CÉL napon mutatták be a csapatok, melyen közel 220 fő vett részt. A verseny helyezéseiről és a közönségdíjról a Knorr-Bremse felsővezetése és a résztvevők együttesen döntöttek.
Eredmény:
- 250 résztvevő
- 982 Be-novative-ban megszületett ötlet
- 15 Mini Business Case (Mini Megvalósíthatósági Tanulmány)
- 2 db előkészített szabadalom
- 8 db ötlet továbbítása a KB Innovációs osztályára
- 1 ötlet megvalósításra került (tudásplatform)
- 1 db kidolgozása vevői bemutatás céljából
- 3 db ötlet összevonásával új projekt indult
- 2 db ötlet belső bevezetésének kidolgozása a elindult
- Munkatársi elköteleződés az innováció mellett
- Erősödött az employerbranding– jelenlegi kollégák megtartása és újak bevonzása, továbbá a cég jó hírének növelése miatt kiemelten fontos.
Vezető tanácsadók:
Lévai Katalin és Kelemen Andrea
A Flow és a fejlődő gondolkodásmód kapcsolata
„Rómát sem egy nap alatt építették” „Flowban vagyok.” / Flowban voltam” – napjában akár többször is lehet hallani ezeket a kijelentéseket a rádióban, TV-ben, baráti beszélgetésekben. Csíkszentmihályi Mihály biztos örült, hogy az általa megalkotott kifejezés ennyire...
Hogyan reagálj éles helyzetben toxikus vezetővel szemben?
A toxikus vezetők kiszámíthatatlanok, manipulatívak és gyakran határátlépők. Ha agresszióval, megalázással vagy más abuzív viselkedéssel találkozol, fontos, hogy ne ess pánikba, és tudatosan kezeld a helyzetet. Az alábbi stratégiák segítenek a megfelelő reakcióban: 1....