Innovációs maraton

„SOHA ENNYI ENERGIÁT NEM SZÁNTUNK AZ INNOVÁCIÓRA.”

Nagy méretű szervezetek a munkatársak ötleteit csak szervezett módon és megfelelő körülményeket biztosítva tudják a fejlesztés eszközévé tenni. A start up-ra jellemző agilis viselkedést kell megvalósítani nagyvállalati környezetben.

Kihívás:

A Knorr-Bremsevasúti üzletágának vezetése célul tűzte ki, hogy fejlessze a budapesti mérnöksége innovációs képességét. A legfőbb törekvése az volt, hogy a szervezeten belül erősödjön az innovációs kultúra: váljon alapvetéssé a bevonó, támogató, együttműködő attitűd. Egy ilyen inspiráló légkörben mindenki megoszthatja az ötleteit, motiválttá válik, hogy ezt meg is tegye, valamint teret kap a kísérletezés, a próbálkozás, sőt a hibázás lehetősége is. Mindez pedig valódi, újító ötleteket, közös örömöket eredményez.

A megfogalmazott célok eléréséhez, megvalósításához a Knorr-BremseBudapest a Human Telex Consulting tanácsadói csapatát kérte fel.

Human Telex Consulting megoldása – Innovációs Maraton:

A program központi eleme egy innovációs verseny volt, melyen a mérnökség mind a 250 munkatársa részt vett 15 csapatra bontva.Az Innovációs Maraton sikerének zálogaa verseny előkészítése és a folyamat támogatásavolt. Megalapozásként hálózatkutatási módszertannal kerestük meg az innováció kulcsembereit – az ötletgyárosokat és a maraton támogató vezetőit. A továbbiak folyamán a vezetőket felkészítettük,majd a program során mindvégig támogattuk őket.
A verseny első fázisában az ötletelés a Be-novative rendszerében zajlott. Ezt követően a csapatokat a Mini Business Case-ek elkészítésében és a prezentációkra való felkészülésben segítettük.
A program eredményeit, az ötleteket a CÉL napon mutatták be a csapatok, melyen közel 220 fő vett részt. A verseny helyezéseiről és a közönségdíjról a Knorr-Bremse felsővezetése és a résztvevők együttesen döntöttek.

Eredmény:

  • 250 résztvevő
  • 982 Be-novative-ban megszületett ötlet
  • 15 Mini Business Case (Mini Megvalósíthatósági Tanulmány)
  • 2 db előkészített szabadalom
  • 8 db ötlet továbbítása a KB Innovációs osztályára
  • 1 ötlet megvalósításra került (tudásplatform)
  • 1 db kidolgozása vevői bemutatás céljából
  • 3 db ötlet összevonásával új projekt indult
  • 2 db ötlet belső bevezetésének kidolgozása a elindult
  • Munkatársi elköteleződés az innováció mellett
  • Erősödött az employerbranding– jelenlegi kollégák megtartása és újak bevonzása, továbbá a cég jó hírének növelése miatt kiemelten fontos.

Vezető tanácsadók: 

Lévai Katalin és Kelemen Andrea